woensdag 21 december 2016

Wandelen in de duinen

Sinds ik lid van van de wandelvereniging, waarmee we tot drie keer in de week kunnen trainen, kom ik heel erg vaak in de Amsterdamse Waterleidingduinen. Ik zeg expres trainen omdat het echt meer is dan een stukje wandelen hoor, we doen ook aan krachttraining en er wordt soms heel hard 'gewandeld'.
En oh wat is het er elke keer weer genieten.

We komen op plekken waar ik voorheen nooit kwam, want het is toegestaan om van de paden af te wijken. Iets wat ik nooit wist en ik bleef dus voorheen altijd braaf de paden volgen.
Elke keer kijk ik mijn ogen uit en geniet ik van wat ik om me heen zie. Iedere keer is het licht weer anders en daardoor ziet alles er telkens weer anders uit.
Wie me op instagram volgt heeft al heel veel van mijn foto's gezien daar, maar toch wil ik ze hier ook nog een keertje laten zien.

De plaatjes van de laatste tijd



's Morgens vroeg staat de zon nog heel laag... Die is dan net 20 minuten op.










Jullie snappen nu wel waarom het zo heerlijk is om in de duinen te wandelen.

Fijne dag,
liefs,
Mirjam

24 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gebied en wat een mooie foto's. Je hebt er ook wel oog voor. Kan mij voorstellen dat het genieten is van de vroege ochtend, de opkomende zon, het wandelen en die schitterende natuur. En wij genieten mee. Fijne dag, xxx groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Mirjam dit is zeker een prachtig gebied mooie foto's ook schitterend, de eerste foto vind ik prachtig wat een mooi gewei heeft dat ree. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig stuk natuur. Logisch dat je geniet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's! En trainen met een wandeltrainer is inderdaad iets heel anders dan een stukje wandelen. Hartstikke leuk dat je dat doet. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's laat je weer zien.
    Het hert met dat gewei is schitterend! In de ochtend is het licht zo mooi en de lucht nog fris.
    Voor jullie warme Kerstdagen en een voorspoedig en gezond nieuwjaar.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een geweldige foto's! Ik ben dol op damherten, we hebben ze hier ook lopen. En ik weet hoe lastig het is om ze vast te leggen.
    Ik wens je nog een mooie dag
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel dat je deze foto's met ons wilt delen! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O heel mooi allemaal, zou daar ook wel willen wandelen, helaas iets te ver voor ons ;-)
    Ben blij dat je deze deelt hier want ik heb geen instagram.

    Ik wens je alvast fijne feestdagen Mirjam, geniet ervan samen met je gezin.
    Hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om in zo'n prachtig gebied te wandelen en zo leuk dat ik daar ook met jou gewandeld heb!! En je hebt helemaal gelijk iedere keer is het licht weer anders, dat maakt het nog interessanter.

    Hele fijne dagen met Ben en je kinderen lieve Mirjam!
    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent een bofkont dat je vlakbij zo'n prachtig natuurgebied woont. Maar om die mooie foto's te maken moet je wel vroeg je bed uit, maar dat loont, dat is duidelijk te zien aan je prachtige foto's. Die eerste foto, dat gewei, helemaal te gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n training in de duinen is beslist geen straf. O wat zou ik graag mee strainen.
    Fijne feestdagen en een gezond 2017.

    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Mirjam.... En ja, ik volg je op IG, dus heb ze al gezien, maar het is geen straf om ze vaker te bekijken.
    Gistermorgen toen ik in de auto naar mijn werk zat zag ik de zon doorkomen, over de witte weilanden. En dacht nog, dat ik dat ook eens graag zou willen fotograferen.
    Volgende week heb ik vakantie, dus hoop dat er een ochtend is dat het ook zo mooi is, maar dan zul je weer zien dat het regent....

    Fijne dagen en een gelukkig 2017 met heel veel mooie fotomomenten.
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb jij er een leuke hobby bij zeg! En wat heerlijk dat wij mogen meegenieten van al dat moois. Sommige foto's doen me zelfs denken aan een of ander natuurpark in Afrika. Zó mooi!! Neem je altijd je camera mee? Is dat niet storend als je krachttraining doet. Of stel ik het me nu té intensief voor??
    Ik wens je hele mooie kerstdagen en een fantastisch jaareinde.
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Liliane, ik neem nooit de camera mee tijdens deze wandelingen. Ik heb al deze foto's gemaakt met mijn telefoon, die heb ik wel altijd bij me.

      Verwijderen
  14. Wat heerlijk! En goed voor de conditie, prachtige foto's, schitterende natuur. Ik zeg een win win win situatie. :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schitterende foto´s Mirjam, hier krijg je echt nooit genoeg van. De eerste foto vind ik heel speciaal.
    Ik wens je gezellige feestdagen en een heel goed 2017!
    groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi weer iedere keer. Echt een uitnodiging om toch ook echt eens van mijn vertrouwde rondje af te wijken. Hele fijne feestdagen Mirjam en alle goeds voor het nieuwe jaar! Liefs Anita xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Meer dan mooi, prachtig!
    Wat goed van je om flink aan het trainen te slaan.
    En op deze manier, op deze plaats, ongelooflijk mooi.
    Wat wonen we in een prachtig land, nu nog ( net zoals jij) de tijd en energie nemen om het ook echt te gaan doen.
    Echt gaan wandelen.
    Goed voornemen voor 2017 gevonden!
    Fijne kerstdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige foto's, hier staat ook op de planning om heel veel te wandelen tijdens de kerstvakantie. Haha, ook een beetje ter compensatie van het "goede" leven :)
    Heel fijne kerstdagen gewenst, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige plaatjes. Lijkt me gene straf om daar te moeten trainen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dank je wel voor je mooie foto's. Die ene met de zon, die al op is vind ik echt heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gezellig dat je met een groep wandelt; je stimuleert elkaar goed op deze manier.
    En om je heen zie je prachtige natuur, wat is die eerste foto geweldig hè!
    Fijne dagen, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wandelen en onderweg zoveel moois tegen komen...dat is een hele fraaie combinatie. De eerste foto vind ik elke keer weer zo mooi om te zien!

    Ik wens je hele fijne feestdagen, met iedereen die je lief is!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo mooi!!! Hoeveel van die prachtige duingebieden heeft Nederland wel?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam