maandag 24 oktober 2016

Een bijzondere zondagochtendwandeling

Gisteren maakte ik weer een zondagochtendwandeling, maar dit keer niet met Ben, die sinds vrijdag weer op zee zit, maar deze keer weer eens met Marthy, van het blog Heen en Terug naar de Ardeche. Ze is sinds kort weer terug in Nederland en wilde heel graag die burlende herten van dichtbij bekijken. Zo gezegd...

We spraken samen af en om 9 uur was ze bij mij en na een snel kopje koffie reden we naar de duinen. We maakten een heerlijke wandeling waarbij we regelmatig stil stonden om alleen maar naar de stilte te luisteren.

En natuurlijk zagen we ook die prachtige dieren, hoorden we de indrukwekkende geluiden van de mannetjes en konden we een enkel dier tot op 5 meter benaderen...

Kijk rustig even mee.
De ochtend begon nog wat mistig...




Maar al snel was de mist opgetrokken, toen de zon lekker doorkwam.





Er is zoveel moois te zien hier...















En deze kleine toegift kwam ineens op ons pad...


Marthy, dank je wel voor een heerlijke ochtend, ik heb er van genoten.
Heel graag tot een volgende keer.

Fijne nieuwe week allemaal,
liefs,
Mirjam

26 opmerkingen:

  1. Moh vrouw! Hoe schoon is dat daar wel bij jullie! ... Bijna zo schoon als ons Ardennen...;-)... Nee hoor, grapje! Ongelooflijk schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig is het daar vooral zo vroeg in de morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend. Hier bleef de mist hangen, zodat we geen zon hebben gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ook dit is weer genieten! En wat een mooie mistfoto's! Het verveeld nog niet, dus met wie ga je volgende week? Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig!! Een geweldige afsluiter van de week!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, Mirjam, wat een prachtige blog weer! Wat heb je een talent voor fotografie, prachtig, zo mooi! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's...wow..die eerste!!! En wat heerlijk om te zien dat er weer herten te zien zijn in de duinen..ik ga snel ook weer eens. En ja...die roodborstjes hé...hihi, smelt!!! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow prachtig zeg, de natuur in al haar schoonheid heeft ons zoveel te bieden. Geweldige foto's zeg, bedankt voor het delen. Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sooweeee... wat M*O*O*I!! Om uren naar te kijken! Poeh.. ik wil ook mist ;o)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super Mirjam!! Wat een geweldige wandeling, heerlijk om mee te mogen genieten van de herten met hun indrukwekkende geweien.. de prachtige natuur.. en het roodborstje als toegift:)

    Fijne week,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je laat met je foto's duidelijk zien hoe mooi het is in onze waterleidingduinen en hoe we genoten hebben daar. Er komt zeker een volgende keer, Mirjam, en dan in de polders van de Krimpenerwaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend Mirjam, wat een wondermooie wandeling was dat, ik heb me voorgenomen ook eens naar de Waterleidingduinen te gaan met oudste dochter.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik las de blog van Marthy en dacht al dat jij die Mirjam was.
    Prachtige foto's en dat roodborstje! Zo lief en mooi. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto's. Nederland op zijn mooist.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke wandeling! Nog een vraagje waar parkeer jij als je naar de waterleidingduinen gaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou Mirjam wat een mooie foto's en wat een prachtige ochtend was het. Ik heb gewoon thuis zitten genieten van de vorst op de daken, rijp op de takken en later op weg naar de sport de mist boven de sloten, prachtig prachtig!
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw , Mirjam , jouw foto's worden mooier en mooier .
    De natuur op zijn best !
    Fijne dag nog ,
    Christel , garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's heb je gemaakt!
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig zeg, wat een mooie foto's. Jullie hebben vast een heerlijke wandeling gemaakt

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wanneer ik mooie natuurfoto's tegenkom op het internet zijn ze vaak gemaakt in het natuurgebied AWD en de dieren die daar leven doen vaak mee.
    Helaas lees ik ook dat er door de jaren heen vele duizenden damherten,teveel volgens de deskundige rondlopen in het gebied en afgeschoten worden.Wanneer ik naar zo'n imposant gewei kijk verwacht ik elk moment er een stralend kruis tussen te zien net als in de legende van Hubertus toen hij zijn pijl en boog op het dier richtte om het te doden en Hubertus daar van af zag.
    Ik deed in de eerste klas van de lagere school in de maand november extra goed mijn best om netjes te schrijven met mijn kroontjespen want dan maakte je bij de lesgevende nonnen kans op zo'n mooi prentje met afbeelding van hert met stralend kruis en Hubertus.

    Zie op je foto dat doosvruchten van de Kardinaalsmuts al op open springen staan, ik fotografeerde de boom die ik in het wild tegen kwam tussen het struweel tijdens vakantie in De Pfalz, prachtig om het van zo dichtbij te kunnen bekijken.

    Lieve groet,Ger


    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldige foto's! Ik weet nu niet of die met de mist, de herten of de herfstige beelden mijn favoriet zijn. Ik denk gewoon stiekem allemaal. Het ziet eruit als een heerlijke wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit was een wandeling meer dan waard! Het lijkt mij zo bijzonder om oog in oog met zulke mooie dieren te staan. Je hebt het heel mooi vastgelegd, Mirjam!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi. Vooral die vroege foto's in de mist.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldig mooi gebied en hele mooie foto's. heb ook even bij Marthy gekeken. Er zijn toch heel veel mooie plekjes in nederland.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie,
Lieve groet, Mirjam